Ορισμός και Χαρακτηριστικά Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα

Ορισμός και Χαρακτηριστικά Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα

Πριν την υποβολή της καινοτομίας, διάβασε τον ορισμό της καινοτομίας του δημοσίου τομέα και για τα χαρακτηριστικά της.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ,

"η καινοτομία στον δημόσιο τομέα ορίζεται ως είναι μια νέα ή σημαντικά τροποποιημένη διαδικασία ή προσέγγιση που είναι καινοφανής, έχει εφαρμοστεί υπό κάποια μορφή και έχει ως στόχο την επίτευξη αξιοσημείωτου δημόσιου οφέλους επιτυγχάνοντας αυξημένη αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα και ικανοποίηση των χρηστών"

και έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

Ο δημόσιος τομέας συμμετέχει πλήρως στην καινοτομία

  • Μια δημόσια οργάνωση ξεκίνησε την καινοτομία και διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη ή την υλοποίησή της ή ένας οργανισμός του δημόσιου τομέα είναι ένας αναπόσπαστος συνεργάτης στην καινοτομία, παρόλο που ξεκίνησε ή καθοδηγείται από έναν εξωτερικό φορέα (π.χ. κοινωνία πολιτών, ΜΚΟ κλπ).
  • Η δημόσια οργάνωση είναι υπεύθυνη για τα αποτελέσματα της καινοτομίας ή/και επηρεάζεται με κάποιο τρόπο από αυτά.

Η καινοτομία είναι νέα

Η καινοτομία είναι καινοφανής και νέα για την δημόσια οργάνωση όπου εφαρμόζεται, ακόμα και αν άλλες δημόσιες οργανώσεις αλλού έχουν κάνει κάτι παρόμοιο.

Η καινοτομία είναι σε στάδιο εφαρμογής

Η καινοτομία βρίσκεται σε ένα στάδιο όπου έχει αρχίσει να προσεγγίζει τους χρήστες ή τους ωφελούμενους  της (ακόμη και αν πρόκειται μόνο για τη μορφή πιλοτικής μελέτης ή δοκιμής). Συνεπώς τα σχέδια / στρατηγικές / οι προθέσεις για καινοτομία στο μέλλον δεν ορίζονται ως καινοτομία αν δεν έχουν υλοποιηθεί με κάποιο τρόπο.

Η καινοτομία έχει  / δύναται να έχει δημόσιο αντίκτυπο

Η καινοτομία έχει δημόσιο αντίκτυπο ή βρίσκεται σε τέτοιο στάδιο ώστε να υπάρχουν κάποια ποσοτικά ή ποιοτικά στοιχεία ως προς τον δημόσιο αντίκτυπο (ακόμα και προκαταρκτικά ή με βάση αρχικές εκτιμήσεις αρκεί να αναφερθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μετρηθούν τα αποτελέσματα σε μεταγενέστερο στάδιο).

Ο αντίκτυπος της καινοτομίας μπορεί  να αφορά στα ακόλουθα:

  • Αποδοτικότητα - βελτίωση των εκροών σε σχέση με τις εισροές.
  • Αποτελεσματικότητα - βελτίωση της επίτευξης των συγκεκριμένων στόχων.
  • Ικανοποίηση των χρηστών - δηλαδή μια καταγεγραμμένη βελτίωση στην ικανοποίηση των χρηστών.
  • Ποιότητα υπηρεσιών σε ότι αφορά:
    • Προσβασιμότητα - βελτίωση της ευκολίας πρόσβασης σε μια υπηρεσία. Μπορεί να σχετίζεται με: το κόστος, τη γεωγραφική απόσταση, τον αριθμό των παρόχων της υπηρεσίας, την πολυπλοκότητα και τη διαθεσιμότητα μιας υπηρεσίας.
    • Ανταπόκριση - δηλαδή η ικανότητα να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές ανάγκες ή και απόψεις χρηστών.
    • Αξιοπιστία - δηλαδή η ακρίβεια και η συνέπεια μιας υπηρεσίας.
    • Ασφάλεια  στη χρήση των υπηρεσιών, στις υποδομές, στα δεδομένα και στη διαλειτουργικότητα.

Εγγραφείτε στο newsletter
Σε περίπτωση δημοσίου υπαλλήλου, συμπλήρωσε το υπηρεσιακό σου email.