Αποτελέσματα της καινοτομίας
Η λειτουργία της καινοτομίας κρίνεται επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην επίτευξη στόχων που εντάσσονται στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού μετασχηματισμού του φορέα, όπως η μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης των διαδικασιών, η παραγωγικότερη διαχείρισή τους και κατά συνέπεια η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου. Ακόμα, αποτέλεσε εργαλείο αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, είτε εργαζόταν με φυσική παρουσία είτε εξ αποστάσεως, βοηθώντας στην αύξηση της αποδοτικότητας των υπαλλήλων στην περίοδο της πανδημίας. Η πλατφόρμα διευκόλυνε το έργο τους, καθώς είχαν την δυνατότητα της παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως, την διαχείριση των αρχείων και φακέλων και την άμεση ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών.Στάδιο σχεδιασμού Το Τμήμα Πληροφορικής είχε την ιδέα για την ανάπτυξη της πλατφόρμας, καθώς επίσης ανέλαβε τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της. Στο στάδιο του σχεδιασμού, το τμήμα συνεργάστηκε με το Α.Π.Θ και συγκεκριμένα με τον Καθηγητή κο Σταμέλο Ιωάννη για την καταγραφή όλων των διαδικασιών του Δήμου. Η διάρκεια σχεδιασμού ήταν 8 μήνες, και πραγματοποιήθηκε σε 2 Φάσεις: 1) Καταγραφή διαδικασιών: Έγινε αναλυτική καταγραφή όλων των διαδικασιών που εντάσσονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κάθε Υπηρεσίας και ειδικότερα των προϋποθέσεων, των δικαιολογητικών και των σταδίων διεκπεραίωσης έκαστης εξ αυτών 2) Τυποποίηση διαδικασιών: Έγιναν συνεντεύξεις από στελέχη-κλειδιά του Δήμου για την καταγραφή με λεπτομέρεια των διαδικασιών, ώστε να διαπιστωθεί ποιες πραγματοποιούνται συχνότερα, ποιες διαδικασίες απαιτούν περισσότερο χρόνο και κόστος και προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα. Στην συνέχεια οι διαδικασίες αποτυπώθηκαν/ τυποποιήθηκαν με χρήση κατάλληλου εργαλείου στον υπολογιστή. Βάσει της προηγούμενης έρευνας, προσδιορίστηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές της πλατφόρμας, προκειμένου οι διαδικασίες να οργανώνονται καλύτερα και να αυτοματοποιούνται. Στην συνέχεια, ο Δήμος ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία πληροφορικής την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό της πλατφόρμας. Στάδιο πειραματικής εφαρμογής Η διαδικασία της πιλοτικής εφαρμογής διήρκησε 6 μήνες και αφορούσε στην επαναληπτική λειτουργία και την ανατροφοδότηση σε σχέση με τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του συνεργατικού εργαλείου. Το στάδιο αυτό βοήθησε ώστε οι χρήστες να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικών εργαλείων. Αυτό επιτεύχθηκε με επαναλαμβανόμενα σεμινάρια ανά υπηρεσία και διαρκή υποστήριξη από το Τμήμα Πληροφορικής. Η ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής, οδήγησε σε βελτίωση του συστήματος μέσα από ενέργειες: • Επίλυση προβλημάτων στην χρήση της πλατφόρμας ;– υποστήριξη χρηστών • Συλλογή παρατηρήσεων από τους χρήστες • Διόρθωση / Διαχείριση λαθών • Υποστήριξη προσωπικού στον χειρισμό και λειτουργία των υπολογιστών, κλπ. • Υποστήριξη της λειτουργίας των Servers (backup) • On the job training Στάδιο εφαρμογής Η πλατφόρμα χρησιμοποιείται από όλους τους υπαλλήλους του φορέα και η λειτουργία της υποστηρίζεται από το Τμήμα Πληροφορικής. Κατά την διάρκεια της εφαρμογής της τηλεργασίας χρησιμοποιήθηκε από όλους τους υπαλλήλους για την εκτέλεση του έργου τους από απόσταση. Πλέον, η διακίνηση όλων των αρχείων, η επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων καθώς και η διαχείριση των εργασιών πραγματοποιείται μέσω αυτής. Επιπρόσθετα, στην πλατφόρμα αναρτώνται αποφάσεις των οργάνων της πολιτικής ηγεσίας (Δήμαρχος, Δημοτικό Συμβούλιο κτλ) του φορέα.Στάδιο διάδοσης Η καινοτομία έχει διαδοθεί στο εσωτερικό του φορέα με την χρήση εσωτερικού δικτύου επικοινωνίας, με παρουσιάσεις και με σεμινάρια. Επίσης, έχει διαδοθεί στο εξωτερικό του φορέα με παρουσιάσεις σε συνέδρια, σε εκδηλώσεις, ημερίδες κλπ., με παρουσίαση σε ομάδες εργασίας και με συμμετοχές σε σεμινάρια. Συνεργασίες Ο σχεδιασμός πλατφόρμας απαίτησε συνεργασίες σε πολλά επίπεδα. Σε επίπεδο οργάνωσης υπήρξε συνεργασία του τμήματος πληροφορικής με υπηρεσίες του Δήμου. Επίσης, ο Δήμος συνεργάστηκε επίσης με στέλεχος του Α.Π.Θ. στο στάδιο του σχεδιασμού για την καταγραφή των διαδικασιών που θα εντάσσονταν στην πλατφόρμα. Για την ανάπτυξη της πλατφόρμας, καθώς και για τον έλεγχο της λειτουργία της στο στάδιο της εφαρμογής, ο Δήμος συνεργάζεται με ιδιωτική εταιρεία. Η διαλειτουργικότητα από το πρώτο στάδιο εφαρμογής της πλατφόρμας Comidor είχε ήδη επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον με τους φορείς εκείνους που είχαν την αντίστοιχη τεχνολογική δομή και επάρκεια ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν διαδραστικά και με ασφάλεια με τον Δήμο Καλαμαριάς. Για την εφαρμογή της πλατφόρμας επίσης, ο Δήμος Καλαμαριάς διαλειτούργησε με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης με στόχο την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων με ψηφιακή υπογραφή. Χρηματοδότηση και κόστος Το κόστος ανάπτυξης της πλατφόρμας χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους και από τον προϋπολογισμό του φορέα και ανήλθε στα 11.000 ευρώ, ενώ το ετήσιο κόστος συντήρησης της καινοτομίας είναι 7.000 ευρώ. Για τον σχεδιασμό της καινοτομίας απασχολήθηκαν 4 υπάλληλοι του Τμήματος Πληροφορικής για περίπου 3 ώρες την ημέρα. Στο στάδιο της πιλοτικής εφαρμογής, υπήρχαν 2 εξειδικευμένοι υπάλληλοι με φυσική παρουσία από την εταιρεία και σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής έλυναν τα προβλήματα .
Φορέας: Δήμος Καλαμαριάς
Επίπεδο διακυβέρνησης: Τοπικό
Τομέας πολιτικής: Δημόσια Διακυβέρνηση
Πεδίο καινοτομίας: Εφαρμογή νέου συστήματος διοίκησης
Έτος Σχεδιασμού Καινοτομίας: 2019 (αναβάθμιση τα τελευταία 3 έτη)
Τύπος Καινοτομίας: Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων
Στάδιο Καινοτομίας: Διάδοση
Ωφελούμενοι: Δημόσιοι υπάλληλοι, Δημόσιες Οργανώσεις
Αριθμός ωφελουμένων: 250 υπάλληλοι
Πηγές Χρηματοδότησης: Εθνικοί πόροι, προϋπολογισμός φορέα
URL: https://services.kalamaria.gr/
Πόσο χρήσιμη βρίσκεις αυτήν την καινοτομία; Πάτησε για να βαθμολογήσεις! Μέση Βαθμολογία 3 / 5. Αριθμός ψήφων: 1 Καμία αξιολόγηση μέχρι στιγμής! Αξιολόγησε αυτήν την καινοτομία. Πες μας τη γνώση σου για τη συγκεκριμένη καλή πρακτική! Βοήθησέ μας να βελτιώσουμε αυτήν την δημοσίευση!