Αποτελέσματα της καινοτομίας
Με την χρήση του συστήματος έχει επιτευχθεί η βελτίωση της αποδοτικότητας της δομής που το χρησιμοποιεί, καθώς : • διευκολύνεται η εξ αποστάσεως απασχόληση αφού στο σύστημα υπάρχουν συγκεντρωμένες οι πληροφορίες για κάθε εργασία και είναι προσβάσιμες στον υπάλληλο είτε εργάζεται με φυσική παρουσία είτε εξ αποστάσεως. • βελτιώνεται ο καταμερισμός των εργασιών και ο προϊστάμενος γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, τον υπεύθυνο υπάλληλο για κάθε αίτημα, αφού υπάρχει δυνατότητα καταγραφής και ανάθεσης των εργασιών με προσδιορισμό του χρήστη ή των χρηστών που θα ασχοληθούν, τον χρόνο ολοκλήρωσης, την προτεραιότητα, καθώς και κάποιο απαιτούμενο σχόλιο. • βελτιώνει την οργάνωση και παρακολούθηση του συνόλου των εργασιών της κάθε υπηρεσίας, καθώς εξοικονομείται χρόνος με την άμεση εξαγωγή αναφορών για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν αλλά και του συνολικού ιστορικού των εργασιών που έχουν ολοκληρωθεί από τον κάθε υπάλληλο.Στάδιο σχεδιασμού Η καινοτομία σχεδιάστηκε από το Τμήμα Γ΄- Συντονισμού και Παρακολούθησης Χαρτοφυλακίου Έργων και Δράσεων της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού της ΑΑΔΕ, η οποία αποφάσισε την προμήθεια πληροφοριακού συστήματος για την διαχείριση εργασιών. Μετά από μια σύντομη διερεύνηση στην αγορά των ανοιχτών διαθέσιμων συστημάτων επιλέχτηκε ένα ελεύθερο σε χρήση για έως 50 χρήστες ηλεκτρονικό εργαλείο υποστήριξης εργασιών. H επιλογή βασίστηκε σε αξιολόγηση πλεονεκτημάτων όπως: απλό και εύκολα κατανοητό περιβάλλον, προγραμματισμός έργων, κατανομή έργων σε εργασίες και υποεργασίες, παρακολούθηση εκτέλεσης των εργασιών, δημιουργία ομάδων, πρόσβαση από κινητή συσκευή, υπηρεσίες cloud και σημαντικό πλήθος πρόσθετων εργαλείων όπως δυνατότητα τηλεδιασκέψεων, chat, mind maps κ.α. στη δωρεάν έκδοση. Στάδιο πειραματικής εφαρμογής Το σύστημα χρησιμοποιήθηκε πιλοτικά κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας λόγω COVID-19 για χρονικό διάστημα 3 μηνών και συγκεκριμένα από 12/3/2020 έως 29/5/2020. Η εφαρμογή της καινοτομίας με τη πιλοτική υιοθέτηση ενός συστήματος διαχείρισης εργασιών (task management system) βοήθησε στο να αντιμετωπιστούν μια σειρά από προκλήσεις λόγω της πανδημίας του Covid-19, οι σημαντικότερες από τις οποίες αφορούσαν: • Τη διασφάλιση της συνέχισης της λειτουργίας της Δ/νσης με αποτελεσματικό τρόπο, • Την ανάθεση και ορθολογική κατανομή εργασιών από τους προϊσταμένους στους εργαζόμενους σε τηλεργασία, • Την παρακολούθηση της υλοποίησης των ανατιθέμενων εργασιών.Το σύστημα προσφέρθηκε στους προϊστάμενους της Διεύθυνσης ως εναλλακτικός μηχανισμός ανάθεσης και παρακολούθησης της προόδου εργασιών για τους ίδιους και το προσωπικό κάθε τμήματος, αντικαθιστώντας ή συμπληρώνοντας την τηλεφωνική επικοινωνία ή την επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το περιβάλλον χρησιμοποιήθηκε σε καθημερινή βάση, ανεξάρτητα εάν ο υπάλληλος ή ο προϊστάμενος ήταν σε εξ’ αποστάσεως εργασία, ώστε να υπάρχει ενιαία καθημερινότητα. Για λόγους ασφαλείας δεν χρησιμοποιήθηκε η δυνατότητα αποθήκευσης στο διαθέσιμο περιβάλλον cloud (δεν αναρτήθηκε κανένα αρχείο). Η καινοτομία διαδόθηκε στο εσωτερικό του φορέα με την έκδοση ενημερωτικών/ υπηρεσιακών σημειωμάτων.Μετά το στάδιο της πιλοτικής εφαρμογής, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, η λειτουργία της καινοτομίας διακόπηκε. Η αξιολόγηση των θετικών στοιχείων από την πιλοτική εφαρμογή της καινοτομίας οδήγησε στην απόφαση για προμήθεια νέου ολοκληρωμένου συστήματος, ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία του προγράμματος, με τις ωφέλειες, όπως προαναφέρθηκαν, στην λειτουργία του φορέα. Η διαδικασία προμήθειας του νέου συστήματος είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, ενώ το σύστημα θα διατεθεί σε όλες τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για την υποβοήθηση του έργου τους. Συνεργασίες Για την ανάπτυξη και υλοποίηση της καινοτομίας πραγματοποιήθηκε εσωτερική συνεργασία μεταξύ των στελεχών της Δ.νσης. Χρηματοδότηση και κόστος Το κόστος για την λειτουργία της δωρεάν εκδοχής του συστήματος αφορούσε μόνο τους ανθρώπινους πόρους, καθώς είναι απαραίτητη η καθημερινή απασχόληση των υπαλλήλων της δομής στην οποία εφαρμόζεται.
Φορέας: Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Επίπεδο διακυβέρνησης: Εθνικό
Τομέας πολιτικής: Δημόσια Διακυβέρνηση
Πεδίο καινοτομίας: Εφαρμογή νέου συστήματος διοίκησης
Έτος Σχεδιασμού Καινοτομίας: 2020
Τύπος Καινοτομίας: Σχεδιασμός και ανασχεδιασμός διαδικασιών, Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων
Στάδιο Καινοτομίας: Έχει σταματήσει. Σε εξέλιξη εγκατάσταση νέας υποδομής
Ωφελούμενοι: Δημόσιοι υπάλληλοι, Δημόσιες Οργανώσεις
Αριθμός ωφελουμένων: Οι 25 υπάλληλοι της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού της ΑΑΔΕ
Πηγές Χρηματοδότησης: Δεν υπήρχε κόστος χρήσης του συστήματος (Δωρεάν έκδοση)
URL: Task Management ΑΑΔΕ
Πόσο χρήσιμη βρίσκεις αυτήν την καινοτομία; Πάτησε για να βαθμολογήσεις! Μέση Βαθμολογία 5 / 5. Αριθμός ψήφων: 2 Καμία αξιολόγηση μέχρι στιγμής! Αξιολόγησε αυτήν την καινοτομία. Πες μας τη γνώση σου για τη συγκεκριμένη καλή πρακτική! Βοήθησέ μας να βελτιώσουμε αυτήν την δημοσίευση!