To 2021 ήταν ακόμα ένα έτος γεμάτο προκλήσεις, που ανέδειξε την ανάγκη για περισσότερη καινοτομία στην δημόσια διοίκηση. Εξάλλου, στην θεωρία της καινοτομίας, οι κρίσεις, όπως αυτή της πανδημίας, αποτελούν οδηγούς ανάπτυξης καινοτομιών καθώς σε αυτές οι δημόσιες οργανώσεις πειραματίζονται με νέους τρόπους οργάνωσης και λειτουργίας. Επίσης οι κρίσεις δημιουργούν ευκαιρίες καθώς υπάρχει περισσότερη θετική  και αντιστέκονται λιγότερο στην αλλαγή.

Tο 2021, αποτέλεσε ευκαιρία ώστε οι δράσεις μας να δημιουργήσουν συνθήκες μόχλευσης της καινοτομίας στον δημόσιο τομέα. Προετοιμάσαμε και δημιουργήσαμε ένα ανοικτό περιβάλλον μεθοδολογικών προσεγγίσεων και εργαλείων που οι σύγχρονες τάσεις για τον μετασχηματισμό των δημοσίων οργανώσεων απαιτούν. Επίσης, το 2021 συνεχίσαμε να διευρύνουμε την γνώση μας για την καινοτομία και σε συνέχεια της πρώτης μας έρευνας για το βαρόμετρο καινοτομίας το 2020, ολοκληρώσαμε μια ακόμα έρευνα για την τηλεργασία και την καινοτομία.

Το 2021, ολοκληρώσαμε:

  • Τον σχεδιασμό 3 οδηγών για την διαδικασία υποβολής και ανάρτησης καινοτομιών στο Παρατηρητήριο Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα προκειμένου να βελτιώσουμε την αξιοπιστία των δεδομένων και την διαφάνεια της διαδικασίας,
  • Τον σχεδιασμό μιας προτυποιημένης διαδικασίας 6 σταδίων για την καινοτομία στον δημόσιο τομέα, το Μοντέλο Ανάπτυξης Καινοτομίας,
  • Την δημιουργία 6 εγχειριδίων με πρότυπα, για την διαδικασία της καινοτομίας,
  • Τον έλεγχο και αξιολόγηση 173 καλών πρακτικών,
  • Την επεξεργασία και ανάρτηση στο Αποθετήριο Καινοτομίας 29 νέων καινοτομιών,
  • Την διοργάνωση 7 εργαστηρίων καινοτομίας, εκ των οποίων τεσσάρων σε συνεργασία με το Παρατηρητήριο Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα του ΟΟΣΑ και τριών στο πλαίσιο του Innovation GOV.LAB του Υπουργείου Εσωτερικών,
  • Την συμμετοχή περισσότερων από 140 στελεχών από συνολικά 113 δημόσιες οργανώσεις σε εργαστήρια καινοτομίας,
  • Την περαιτέρω αύξηση του αριθμού των μελών του δικτύου καινοτομίας δημοσίου τομέα με 22 νέες εγγραφές δημοσίων οργανώσεων,
  • Την διενέργεια έρευνας για την τηλεργασία και την καινοτομία στην εργασία στην οποία συμμετείχαν περίπου 100 δημόσιες οργανώσεις,
  • Την δημιουργία ενός νέου εργαλείου οπτικοποιημένης παρουσίασης των καινοτομιών του Αποθετηρίου Καινοτομιών του «Χάρτη Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα» ,
  • Την δημοσίευση 3 αναφορών για τον χάρτη καινοτομίας στην ελληνική δημόσια διοίκηση.

Σε όλη αυτή την πορεία ο σχεδιασμός μας ενισχύθηκε από την αυξημένη ανταπόκριση και επιθυμία των στελεχών της δημόσιας διοίκησης να μετατρέψουν το «καινοτομία» σε νέα «κανονικότητα» . Για να ολοκληρώσουμε τις δράσεις μας το 2021, επικοινωνήσαμε με εκατοντάδες στελέχη, στα οποία βασιζόμαστε και για τον σχεδιασμό της νέας χρονιάς.

Ενόψει του σχεδιασμού της υπηρεσίας μας για το νέο έτος, βασιζόμαστε στις αρχές της Διακήρυξης Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης σε τρεις κατευθύνσεις:

  • Ενίσχυση της γνώσης και της ικανότητας των δημοσίων οργανώσεων για καινοτομία,
  • Βελτίωση του πλαισίου που αποτελεί το οικοσύστημα καινοτομίας δημοσίου τομέα,
  • Αύξηση των συνεργειών με την συνεργασία των μελών του δικτύου καινοτομίας δημοσίου τομέα σε κοινές δράσεις και έργα.

Την νέα χρονιά σχεδιάζουμε να εργαστούμε σε ένα περισσότερο ανοικτό και συμμετοχικό περιβάλλον οδηγώντας την καινοτομία της ελληνικής δημόσιας διοίκησης σε νέους δρόμους.

Στο πλαίσιο των ενεργειών μας για το 2022, τα μέλη του Δικτύου Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα, μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στην συν-διαμόρφωση των δράσεων του Τμήματος Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών, οι οποίες προγραμματίζονται για την νέα χρονιά υποβάλλοντας ή ψηφίζοντας προτάσεις που μπορούν κατόπιν αξιολόγησης να ενσωματωθούν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Η δράση της συν διαμόρφωσης του επιχειρησιακού σχεδίου στοχεύει να αναδείξει την χρηστοκεντρική προσέγγιση για την κατανόηση των αναγκών των δημοσίων οργανώσεων για την καινοτομία.

Η συμμετοχή των μελών ολοκληρώνεται στις 07/02/2022 στην φόρμα που έχει δημιουργηθεί εδώ

Εγγραφείτε στο newsletter
Σε περίπτωση δημοσίου υπαλλήλου, συμπλήρωσε το υπηρεσιακό σου email.