Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid -19, ανέπτυξε ένα σύστημα ψηφιακών εφαρμογών, με σκοπό την ανάπτυξη της εξωστρέφειας της ελληνικής παραγωγής, του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της Ελληνικής Γεωργίας. Κεντρικό εργαλείο του συστήματος αποτέλεσε η δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας «Greek Farms», η οποία αποτελεί ένα σύγχρονο και διαδραστικό εργαλείο επικοινωνίας, ενημέρωσης και πληροφόρησης, συμμετοχής αλλά και οργάνωσης της πληροφορίας, λειτουργώντας έτσι και ως ένα αποθετήριο πληροφοριακού υλικού.
Η ψηφιακή πλατφόρμα δημιουργήθηκε με στόχο την εύκολη προβολή της διαθέσιμης παραγωγής των Ελλήνων παραγωγών και της εξεύρεσης προσωπικού (εργάτες γης) για τις καλλιέργειες με εποχιακές ανάγκες και αφορά όλους όσους διαμένουν στην Ελλάδα και παράγουν, πωλούν ή καταναλώνουν αγροτικά προϊόντα.
Μέσω της πλατφόρμας «Greek Farms» παρέχονται υπηρεσίες όπως:
Άμεσοι στόχοι της ψηφιακής πλατφόρμα «Greek Farms» αποτελούν:
Η καινοτομία της ψηφιακής πλατφόρμας έγκειται στο γεγονός ότι παρέχει άμεσα οφέλη στους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων, δεδομένου ότι μπορούν να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό, στις εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες αναζητούν νέες ευκαιρίες συνεργασίας και στους καταναλωτές οι οποίοι προσεγγίζουν τους παραγωγούς για τις παραγγελίες τους.
2020 – έως σήμερα: >2.000.000 αγρότες και επιχειρήσεις, μετανάστες ή άνεργοι, όσοι ασχολούνται με τον Αγροδιατροφικό Τομέα, καθώς και οι πολίτες.
Κατά το έτος 2020, περίοδος πανδημίας covid-19, λόγω της απαγόρευσης των μετακινήσεων από νομό σε νομό και από χώρα σε χώρα, δεν υπήρχε δυνατότητα οι καταναλωτές να προσεγγίσουν τα αγροτικά προϊόντα διαφορετικών νομών και οι έμποροι της αγροδιατροφικής αλυσίδας δεν είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Επιπλέον, υπήρξε ανάγκη εξεύρεσης προσωπικού, ιδιαίτερα εργατών γης, για τις καλλιέργειες στην ύπαιθρο, οι οποίοι δε μπορούσαν να προσεγγίσουν την ύπαιθρο. Έτσι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανάπτυξε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Greek Farms» για την προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων, τα οποία θα φέρουν ελληνικό σήμα και στις Διεθνείς Αγορές.
Ειδικότερα, η ανάγκη δημιουργίας και εφαρμογής της καινοτόμας ψηφιακής πλατφόρμας, έγκειται:
Η ψηφιακή πλατφόρμα «Greek Farms» λειτουργεί ως ένα Portal προώθησης Ελληνικών αγροδιατροφικών και γεωργικών προϊόντων, το οποίο προσβλέπει στην ανάπτυξη μιας κεντρικής, κυβερνητικής πολύγλωσσης (τουλάχιστον 8 γλώσσες) πλατφόρμας για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων αγροδιατροφικού χαρακτήρα.
Αναλυτικότερα οι λειτουργίες του portal περιλαμβάνουν:
Οι επισκέπτες του portal, καταναλωτές και έμποροι, έχουν την δυνατότητα περιήγησης και άντλησης πληροφοριών, μέσω πλήθους διαφορετικών οπτικών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.
Το portal «Greek Farms» περιλαμβάνει:
Βασικοί στόχοι της καινοτομίας είναι:
Ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά ταμεία
Η καινοτόμα ψηφιακή πλατφόρμα «Greek Farms», διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας του ευρύτερου αγροτικού τομέα στη χώρα μας, αποσκοπώντας, σε άμεσα και απτά αποτελέσματα, όπως την αύξηση του εισοδήματος των αγροτών, τη διατήρηση και αύξηση των θέσεων απασχόλησης στον αγροδιατροφικό τομέα, τον περιορισμό των εισοδηματικών ανισοτήτων μεταξύ αστικών περιοχών και υπαίθρου και τη διατήρηση του πληθυσμού της υπαίθρου. Συγκεκριμένα, το portal «Greek Farms» συμβάλει:
Ο σχεδιασμός της ψηφιακής πλατφόρμας «Greek Farms», πραγματοποιήθηκε από ομάδα στελεχών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με ομάδες φορέων και στελέχη της Κοινωνίας της Πληροφορίας, οι οποίοι διέθεταν την κατάλληλη γνώση και εμπειρία αναφορικά με τα προβλήματα και τις προκλήσεις που καλούνταν να αντιμετωπίσουν, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων.
Για το λόγο αυτό, η ομάδα στελεχών εκπόνησε Μελέτη Marketing, πάνω στους γενικότερους στόχους της παγκόσμιας στρατηγικής marketing, αναφορικά με τον καθορισμό των στόχων της αγοράς των προϊόντων και του κοινού στο οποίο θα απευθύνονταν, προκειμένου να καθοριστούν κρίσιμοι παράγοντες, όπως ο καθορισμός των προϊόντων – πρωταθλητών, η σύνδεση των προϊόντων με τις περιφέρειες, ο καθορισμός των προσώπων – επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγροδιατροφή και αναδεικνύουν την έξυπνη γεωργία και καινοτομία κλπ.
Απαραίτητη κρίθηκε και η εκπόνηση ολοκληρωμένου επικοινωνιακού πλάνου, για τον καθορισμό κεντρικού μηνύματος και αφηγηματικής προσέγγισης.
Κατά το στάδιο του σχεδιασμού δημιουργήθηκε οπτικοακουστικό υλικό με 100 videos εξωτερικών γυρισμάτων που στοχεύουν στην διάδοση παραδοσιακών συνταγών σε συνδυασμό με την τουριστική προβολή του τόπου προορισμού μέσω της σύνδεσης με το τοπικό προϊόν και τις συνταγές, 100 videos εσωτερικών γυρισμάτων που στοχεύουν στην ανάδειξη των Ελληνικών τοπικών προϊόντων σε πιάτα υψηλής γαστρονομικής αξίας και φωτογραφικό υλικό (από την κινηματογράφηση των videos).
Η ψηφιακή πλατφόρμα «Greek Farms» λειτουργεί ως ένα Portal προώθησης Ελληνικών αγροδιατροφικών και γεωργικών προϊόντων, το οποίο προσβλέπει στην ανάπτυξη μιας κεντρικής, κυβερνητικής πολύγλωσσης (τουλάχιστον 8 γλώσσες) πλατφόρμας για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων αγροδιατροφικού χαρακτήρα.
Αναλυτικότερα οι λειτουργίες του portal περιλαμβάνουν:
Οι επισκέπτες του portal, καταναλωτές και έμποροι, έχουν την δυνατότητα περιήγησης και άντλησης πληροφοριών, μέσω πλήθους διαφορετικών οπτικών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.
Το portal «Greek Farms» περιλαμβάνει:
Για τη διάδοση της ψηφιακής πλατφόρμας, σημαντικό ρόλο έπαιξε η ψηφιακή ενημερωτική καμπάνια, η οποία στόχο είχε να γίνει γνωστό το περιεχόμενο του portal και να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα το σήμα «Greek Farms», τόσο στην Ελληνική όσο και στην Διεθνή αγορά.
Γενικότερα, το Σχέδιο Δράσεων Επικοινωνίας του έργου περιλαμβάνει συνολικά τις στοχευμένες και εξειδικευμένες ενέργειες δημοσιότητας που θα υλοποιηθούν και τον χρόνο υλοποίησής τους, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοποί του Έργου «Εξωστρεφής Γεωργία» και να ενημερωθεί – ευαισθητοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό το ευρύ κοινό, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ξένες αγορές στόχους, όπως:
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υλοποίησε το εν λόγω έργο σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας, συνάπτοντας προγραμματικές συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρίες συμβούλων επιχειρήσεων.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος είναι η ορθή επικοινωνία και προβολή του έργου, καθώς και η συνεχής στήριξη της Πολιτικής Ηγεσίας για την προώθηση του έργου.
Με την εφαρμογή και λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας επιτεύχθηκε:
Yποστήριξη της ανάπτυξης καινοτομίας στην ελληνική δημόσια διοίκηση μέσω της δημιουργίας ενός δυναμικού οικοσυστήματος.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και την εξατομίκευση του περιεχομένου.