Διαδικτυακή πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με τις επιτρεπόμενες και κενές θέσεις των φαρμακείων στη γεωγραφική έκταση των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας ΑΜΘ. Το πληροφοριακό σύστημα διαχειρίζεται και προβάλει τις θέσεις φαρμακείων που αναπτύσσονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) της Περιφέρειας. Η καταχώρηση γίνεται ανά ΠΕ, ανά Δήμο, δημοτική ενότητα και τέλος ανά δημοτική ή τοπική κοινότητα σύμφωνα με τον πληθυσμιακή κάλυψη και το νομικό πλαίσιο. Οι διαπιστευμένου υπάλληλοι ανά ΠΕ συνδέονται διαδικτυακά και καταχωρούν τις επιτρεπόμενες και τις διαθέσιμες κενές θέσεις φαρμακείων. Οι κενές θέσεις φαρμακείων προβάλλονται συνολικά για κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες. Μετά την καταχώρηση του υπαλλήλου, ο πολίτης ενημερώνεται άμεσα για τις διαθέσιμες θέσεις. Αλλαγές στις θέσεις πραγματοποιούνται σύμφωνα με τη νομοθεσία δύο φορές το χρόνο από τους διαπιστευμένους υπαλλήλους. Ο πολίτης μπορεί επίσης να “κατεβάζει” τα απαραίτητα έγγραφα για τις αιτήσεις στις κενές θέσεις.
Κοινωνία των πολιτών
Οι λόγοι που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της παρούσας καινοτομίας: 1) η άμεση προβολή και ενημέρωση των πολιτών για τις κενές θέσεις φαρμακείων σε κάθε ΠΕ, 2) αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων καθώς καταχωρούν στο σύστημα τις αλλαγές στις επιτρεπόμενες και κενές θέσεις των φαρμακείων και δεν απαιτούνται άλλες ενέργειες αποστολής ή παραγωγής εγγράφων ή τηλεφωνικής ενημέρωσης, 3) δημιουργία συστήματος συνεχούς παροχής ανοιχτών δεδομένων, 4) αναδιοργάνωση διαδικασιών και 5) ανάπτυξη δεξιοτήτων στις ΤΠΕ από τους υπαλλήλους.
Η σύνδεση των χρηστών-υπαλλήλων γίνεται από τη σελίδα του φορέα με διαπιστευτήρια. Στη συνέχεια η προβολή των σελίδων δίνει δικαιώματα καταχώρησης. Το ΠΣ αναπτύχθηκε σε γλώσσα PHP και χρησιμοποιεί για βάση δεδομένων τη MySQL. Η προβολή από τον ιστοχώρο γίνεται μέσω iframe.
Άμεση καταχώρηση θέσεων, άμεση ενημέρωση και εξυπηρέτηση πολιτών. Εκπαίδευση/αύξηση δεξιοτήτων στελεχών και βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών.
Β.1 Στην απόδοση της οργάνωσης (βελτίωση εσωτερικών διαδικασιών, μείωση κόστους, αύξηση της προσβασιμότητας σε νέους χρήστες κτλ) :
Βελτίωση εσωτερικών διαδικασιών με κάθετη μείωση του φόρτου των υπαλλήλων. Ελάττωση της τηλεφωνικής ενημέρωσης πολιτών και των αναγκών ενημέρωσης όπως μέσω αποστολής φαξ. Ελάττωση ή μηδενισμός ανάγκης παραγωγής εντύπων.
Β.2 Στην αποτελεσματικότητα της οργάνωσης (αύξηση αριθμού χρηστών, μείωση χρόνου εξυπηρέτησης κτλ.):
Άμεση διαδικτυακή προβολή κενών και επιτρεπομένων θέσεων φαρμακείων. Η διαδικτυακή προβολή είναι πιο άμεση, δεν απαιτεί μεγάλη απασχόληση προσωπικού και παράλληλα προσφέρει ανοιχτά δεδομένα στους πολίτες. Επίσης προσφέρονται τα απαραίτητα έντυπα.
Διάρκεια σταδίου: 2 μήνες
Χρήση εργαλείων – πηγών έμπνευσης : Η ανάγκη μεγαλύτερης έκτασης πληροφόρησης των πολιτών, ο κοινός τρόπος ενημέρωσης, η μείωση/εξάλειψη πόρων και η εισαγωγή στη χρήση των υπαλλήλων στις ΤΠΕ.
Διάρκεια σταδίου: 1 μήνας
Χρήση εργαλείων - μεθοδολογίας: Προηγήθηκαν συναντήσεις με Περιφερειακές Ενότητες και καθορίστηκε ο τρόπος καταχώρησης και προβολής. Μετά την ανάπτυξη εκπαιδεύτηκε το προσωπικό των Δ/νσεων Υγείας των ΠΕ. Η λειτουργία του συστήματος ξεκίνησε άμεσα σε λίγες ημέρες από την εκπαίδευση (Οκτώβριος 2014) και συνεχίζεται ομαλά μέχρι σήμερα. Οι τροποποιήσεις εφαρμόζονται δύο φορές κάθε έτους σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο καθορισμού υπολογισμού των θέσεων.
Η σύνδεση των χρηστών-υπαλλήλων γίνεται από τη σελίδα του φορέα με διαπιστευτήρια. Στη συνέχεια η προβολή των σελίδων δίνει δικαιώματα καταχώρησης. Το ΠΣ αναπτύχθηκε σε γλώσσα PHP και χρησιμοποιεί για βάση δεδομένων τη MySQL. Η προβολή από τον ιστοχώρο γίνεται μέσω iframe.
Διάρκεια σταδίου: 3 μήνες
Μέσα διάδοσης: Άμεσες επαφές (συνεντεύξεις, συναντήσεις), ημερίδες ενημέρωσης, τηλεφωνικές επικοινωνίες ενημέρωσης.
Δεν υπήρξε η ανάγκη συνεργασίας για την ανάπτυξη.
Ανάγκες συναντήσεων με του υπαλλήλους για διευκρινήσεις, νομοθετικές τροποποιήσεις και ελέγχους προβολής δεδομένων. Συχνές αλλαγές νομοθετικού πλαισίου καθορισμού των θέσεων και αλλαγές στην προβολή τους.
Δ.1 Πληροφόρηση σχετικά με τη μάθηση που αποκτήθηκε από την ανάπτυξη της καινοτομίας
Έγινε κατανοητή η ανάγκη ανάπτυξης διαδικτυακών συστημάτων πληροφόρησης πολιτών. Είναι πλέον ορατή η αυξημένη ανάγκη πληροφόρησης των πολιτών και η ανάγκη αύξησης παραγωγικότητας των υπαλλήλων.
Δ.2 Εκτίμηση για τις αναγκαίες συνθήκες της καινοτομίας
Η επιτυχία της καινοτομίας στηρίζεται συνδυάζοντας την αυξημένη πληροφόρηση των πολιτών και ελάττωση του φόρτου εργασίας των υπαλλήλων που μόνο η υιοθέτηση των ΤΠΕ μπορεί να προσφέρει. Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δίνεται στις εκάστοτε ανάγκες των πολιτών.
Yποστήριξη της ανάπτυξης καινοτομίας στην ελληνική δημόσια διοίκηση μέσω της δημιουργίας ενός δυναμικού οικοσυστήματος.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και την εξατομίκευση του περιεχομένου.