Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης

Ολοκληρωμένη εφαρμογή υποβολής και διαχείρισης εγγράφων

02/06/2022

Η Καινοτομία

Ολοκληρωμένη εφαρμογή υποβολής και διαχείρισης εγγράφων

Η Διεύθυνση Πληροφορικής & Επικοινωνιών της ΑΔΜΘ., στο πλαίσιο της προσπάθειας παροχής νέων ψηφιακών υπηρεσιών, της αναβάθμισης της εικόνας του φορέα και του εκσυγχρονισμoύ των παρεχόμενων υπηρεσιών του, προχώρησε στο πιο σημαντικό βήμα για την παροχή ολοκληρωμένων πια (επιπέδου 3) ψηφιακών υπηρεσιών, τόσο για τους υπαλλήλους της ΑΔΜΘ, όσο και για πολίτες, επιχειρήσεις και άλλους φορείς με την υλοποίηση νέας εφαρμογής Ηλεκτρονικής Υποβολής Εγγράφων. Η πανδημία του Covid-19 αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της καινοτομίας, η οποία συνίσταται στην αυτόματη διασύνδεσή της με το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης και Πρωτοκόλλησης εγγράφων του φορέα. Πιο συγκεκριμένα, το αίτημα – έγγραφο αποστέλλεται ηλεκτρονικά και πρωτοκολλείται αυτόματα στο ΣΗΔΕ Ίριδα. Άμεσα εμφανίζεται στον ενδιαφερόμενο ο αριθμός πρωτοκόλλου και η βεβαίωση πρωτοκόλλησης του αιτήματος. Στη συνέχεια το έγγραφο διακινείται, μέσω του Ίριδα με ηλεκτρονικό τρόπο, προς χρέωση και διεκπεραίωση στην αρμόδια υπηρεσία της ΑΔΜΘ. Ο κάθε αποστολέας αιτήματος αποκτά μια θυρίδα, μέσω της οποίας έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας του εγγράφου του σε πραγματικό χρόνο, μέχρι το επίπεδο του Τμηματάρχη. Μόλις το έγγραφο απαντηθεί από τον αρμόδιο υπάλληλο, ο αποστολέας ενημερώνεται αυτόματα µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και SMS στο κινητό του, ότι η απάντηση βρίσκεται στη θυρίδα του. Σημειώνεται ότι από την επιλογή Ιστορικό, ο αποστολέας οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμεί, έχει πρόσβαση στα αρχεία που έχει αποστείλει, στη βεβαίωση πρωτοκόλλησης, αλλά και στις απαντήσεις των αιτημάτων του από την ΑΔΜΘ.

Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων είναι καινοτόμα γιατί έχει ψηφιοποιηθεί ολόκληρη η διαδικασία ενός αιτήματος και διεκπεραίωσης αυτού είτε ιδιώτη (υπάλληλου – πολίτη) είτε οντότητας (επιχείρησης – φορέα δημοσίου), δεν παρεμβαίνει ανθρώπινη φυσική παρουσία σε κανένα στάδιο της και διασφαλίζεται η ασφάλεια με την σύνδεση είτε μέσω taxisnet είτε μέσω εγγραφής στην εφαρμογή και πιστοποίησης μέσω του δηλωθέντος email.

Η online εφαρμογή εξυπηρετεί αιτήματα τόσο Πολιτών, Ιδιωτικών Επιχειρήσεων όσο και Υπαλλήλων της ΑΔΜΘ και Φορέων του Δημοσίου. Η υπηρεσία είναι σήμερα παραγωγική στην πρώτη έκδοση της. Με τη νέα εφαρμογή, η χρήση της οποίας έχει πλέον καθιερωθεί για το σύνολο του φορέα, οι συναλλαγές πλέον έχουν τη μέγιστη Διαφάνεια, Αξιοπιστία και Ταχύτητα. Επιτυγχάνεται καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ενισχύεται η διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα, μειώνεται η γραφειοκρατία και εξοικονομούνται πόροι.

Ωφελούμενοι:

Γενικός Πληθυσμός, Δημόσιοι Υπάλληλοι / Δημόσιες οργανώσεις, Επιχειρήσεις

Πληθυσμός Αποκεντρωμένης Διοίκησης (περίπου 2.500.000 κάτοικοι), 1300 υπάλληλοι του φορέα

Χρησιμοποιεί τεχνολογικό μέσο;

Ναι

Βασικός λόγος ανάπτυξης:

Προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις

Βασικοί λόγοι ανάπτυξης της καινοτομίας είναι:

  • Η βελτίωση των διαδικασιών και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες,
  • Η αναδιοργάνωση της λειτουργίας του φορέα,
  • Η προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις,
  • Η ανταπόκριση στην πανδημία Covid-19,

Στόχος της καινοτομίας:

Κύριοι στόχοι της καινοτομίας είναι:

  • η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας, της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και της ταχύτητας,
  • η μείωση της γραφειοκρατίας,
  • η αναδιοργάνωση των διαδικασιών,
  • η εξοικονόμηση πόρων
  • η αυτοματοποίηση του τρόπου επικοινωνίας µε τους πολίτες

Βασική πηγή χρηματοδότησης:

Προϋπολογισμός φορέα

Το κόστος του έργου αφορά την σύμβαση με τον ανάδοχο και ανέρχεται στο ποσό των 4.900,00 € (με ΦΠΑ 6.076,00 €). Η 3-μελής ομάδα έργου , συνεργάστηκε καθ όλη την διάρκεια ανάπτυξης της εφαρμογής από τον Μάιο του 2021 έως και τον Φεβρουάριο του 2022, και απασχολήθηκε για περίπου 2-3 ώρες2 την εβδομάδα.

Η εφαρμογή υποστηρίζεται καθολικά από την Διεύθυνση Πληροφορικής και Επικοινωνιών της ΑΔΜΘ 24/7, όπου σε όλο τον τομέα ευθύνης της (Κεντρική Μακεδονία και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη) έχει στο δυναμικότητα της 21 υπαλλήλους. Από αυτούς, όσοι βρίσκονται σε ώρα εργασίας ελέγχουν την λειτουργία της πλατφόρμας.

Κύρια αποτελέσματα από την ανάπτυξη της καινοτομίας για τον φορέα και τους χρήστες της:

Βελτίωση αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του φορέα

Πως βοήθησε η καινοτομία την μεταβολή συγκριτικά με την προηγούμενη κατάσταση:

Από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της καινοτομίας διαπιστώνεται ότι οι στόχοι επιτυγχάνονται σε μεγάλο βαθμό, καθώς η εφαρμογή της έχει συμβάλει στην:

  • Μείωση του χρόνου για την υποβολή αιτημάτων που αφορούν εξυπηρέτηση υπαλλήλων της ΑΔΜΘ, των πολιτών, όπως επίσης ιδιωτικών και δημόσιων φορέων,
  • Βελτίωση και απλούστευση της διαδικασίας υποβολής αιτημάτων με την δυνατότητα προσθήκης δικαιολογητικών αλλά και πιστοποίηση των χρηστών μέσω του TaxisNet, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη ασφάλεια,
  • Μείωση της γραφειοκρατίας και αύξηση της ταχύτητας διεκπεραίωσης των υποθέσεων, με συνέπεια, την εξοικονόμηση, χωρίς ακόμα να μπορεί να προσδιοριστεί ποσοτικά, χρόνου και εργατοωρών απασχόλησης του ανθρώπινου δυναμικού, με την ταυτόχρονη δυνατότητα παρακολούθησης του σταδίου της εξέλιξης της υπόθεσης σε πραγματικό χρόνο.

Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι η λειτουργία της καινοτομίας έχει συμβάλει στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, δηλαδή πολίτες/επιχειρήσεις, αλλά και τους υπαλλήλους του φορέα.

Στάδιο σχεδιασμού:

Η ομάδα σχεδιασμού αποτελείτο από τους παρακάτω υπαλλήλους του φορέα:

1.Διευθυντής της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ΠΕ Πληροφορικής,

  1. Τμηματάρχης του Τμήματος Σχεδιασμού Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών για τον Πολίτη ΤΕ Πληροφορικής,

καθώς και από στέλεχος της αναδόχου εταιρείας. Υπήρξε οριζόντια συνεργασία και των τριών (3) μελών της ομάδας και η ενασχόληση τους ήταν συνεχής καθ’ όλη την διάρκεια ανάπτυξης της εφαρμογής από τον Μάιο του 2021 έως και τον Φεβρουάριο του 2022.Η ομάδα βασίστηκε στο γεγονός ότι στην ΑΔΜΘ γίνεται καθολική χρήση του ΣΗΔΕ Ίριδα και επιχείρησε να βρει έναν τρόπο άμεσης επικοινωνίας με όσους φορείς δεν χρησιμοποιούν το Σύστημα Ίριδα. Σε αυτό το στάδιο πραγματοποιήθηκε διερεύνηση των φορέων που επικοινωνούν με τον φορέα εκτός Ίριδας, έγινε κατηγοριοποίηση αυτών και πραγματοποιήθηκε διερεύνηση των αναγκών τους ανά περίπτωση, ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον επικοινωνίας. Τις εργασίες ανάπτυξης και υποστήριξης του λογισμικού  ανέλαβε ανάδοχος εταιρεία, η οποία επιλέχθηκε λόγω προηγούμενης συνεργασίας και εξοικείωσης που είχε με το ΣΗΔΕ Ίριδα, γεγονός που έκανε ευκολότερη τη συνεργασία με τον φορέα και γρηγορότερη την υλοποίηση του έργου. Επιπλέον μετά από άτυπη έρευνα, το κόστος του έργου ήταν αρκετά χαμηλό σε σχέση με τις τιμές της αγοράς.

Στάδιο πειραματικής εφαρμογής:

Υπήρξε πειραματική περίοδος από τον Ιούλιο του 2021 μέχρι και την πλήρη εφαρμογή της τον Φεβρουάριο του 2022, κυρίως για την λειτουργικότητα της εφαρμογής εντός των διαδικασιών του φορέα για να εντοπιστούν δυσλειτουργίες και προβλήματα από τις δοκιμές και να αντιμετωπιστούν από την ομάδα εργασίας και τον ανάδοχο.

Στάδιο διάδοσης:

Η καινοτομία διαδίδεται στο εσωτερικό του φορέα με την χρήση εσωτερικού δικτύου επικοινωνίας, ενημερωτικών σημειωμάτων και διανομή έντυπου υλικού και στο εξωτερικό μέσω του Γραφείου τύπου του φορέα αλλά και την διανομή εντύπων.

Συνεργασίες:

Η Δ/νση Πληροφορικής και Επικοινωνιών ήρθε σε επαφή με τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου παρουσιάσθηκε η ιδέα ανάπτυξης της εφαρμογής και πήρε την έγκριση για την ανάπτυξη της. Παράλληλα, υπήρξε συνεργασία με τον υπεύθυνο του συστήματος Ίριδα του Υπουργείου Εσωτερικών προκειμένου να υπάρξει διασύνδεση της Ίριδας με την εφαρμογή όπως επίσης και με την ΓΓΠΣ προκειμένου να πιστοποιούνται οι χρήστες μέσω Taxisnet. Ακόμα, ο φορέας ανέθεσε σε ανάδοχο, που επιλέχθηκε λόγω σχετικής εμπειρίας και εξοικείωσης με το ΣΗΔΕ Ίριδα, την ανάπτυξη και υποστήριξη του λογισμικού.

Προκλήσεις και τρόποι αντιμετώπισης κατά το σχεδιασμό, δοκιμή και υλοποίηση:

Η καινοτομία εφαρμόζεται με βάση τις προβλέψεις και όποια τυχόν προβλήματα που εμφανίσθηκαν κατά την διάρκεια της ανάπτυξης και της πιλοτικής εφαρμογής αντιμετωπίσθηκαν άμεσα και επιτυχώς σε συνεργασία με τους υπαλλήλους, τον ανάδοχο αλλά και δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, οι οποίοι επεσήμαναν τυχόν ανάγκη για αλλαγές και διορθώσεις στην λειτουργία της πλατφόρμας.

Εκτίμηση – περιγραφή για τις αναγκαίες συνθήκες επιτυχίας και βιωσιμότητας της καινοτομίας:

Η υποστήριξη της Ηγεσίας ήταν και παραμένει καταλυτικός παράγοντας για την επιτυχία και για τις οποιοδήποτε αντιστάσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν κατά την διάρκεια της εφαρμογή της καινοτομίας. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη και λειτουργία της καινοτομίας δεν συνάντησε αντιδράσεις από τους χρήστες, καθώς έχει γίνει αντιληπτή από όλους η βελτίωση που επιφέρει στην λειτουργία του φορέα.

Εμπειρίες, σκέψεις, διαπιστώσεις:

Η καινοτομία, η οποία αναπτύχθηκε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς πολύ μεγάλο κόστος, επέφερε σημαντική βελτίωση στην λειτουργία του φορέα, στην παροχή υπηρεσιών προς τους χρήστες (πολίτες/ επιχειρήσεις, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς) και ανέδειξε την σημασία της προσαρμογής στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις.

 

Αξιολόγηση

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Με μια ματιά

Ταυτότητα

MIAP080

Περιφέρεια

Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Επίπεδο διακυβέρνησης

Περιφερειακό

Τύπος Φορέα

Αποκεντρωμένη Διοίκηση

Έτος σχεδιασμού

2021

Έτος υλοποίησης

Τομέας Καινοτομίας

Αφορά τον σχεδιασμό μια νέας ή τη βελτίωση μιας υφιστάμενης εσωτερικής λειτουργίας και διαδικασίας

Τομέας Πολιτικής

Ιστοσελίδα

Κοινοποιήστε σε:

Δείτε επίσης

H Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) οργανώνει, προσαρμοζόμενη στις συνθήκες της πανδημίας του Covid-19, διαδικτυακή/εξ αποστάσεως κατάρτιση επαγγελματικών ομάδων στο αντικείμενο της ακτινοπροστασίας, προσφέρoντας σε...
Η ΕΕΑΕ εφαρμόζει σύστημα επιθεώρησης για την επιβολή των διατάξεων των κανονισμών ακτινοπροστασίας προσαρμοζόμενη στις συνθήκες της πανδημίας του Covid-19. Οι επιθεωρήσεις είναι μέρος του...

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και την εξατομίκευση του περιεχομένου. 

Διαβάστε περισσότερα